torstai 15. tammikuuta 2015

Uuteen nousuun!

Uusi vuosi on tuonut tullessaan yhtä sun toista uutta ja jännittävää! Olen ollut poissa blogilinjoilta kuukauden päivät, sillä työelämäni sai yllättäen varsin mielenkiintoisen käänteen kun vaihdoin työpaikkaa vuoden vaihteessa.


Kaikki työpaikkaa joskus vaihtaneet tietävät, miten vaativa prosessi se on. Vanhan paikan jättäminen taakseen on varsinkin useita vuosia samassa paikassa työskenneelle henkisestikin raskas kokemus - se on ikäänkuin erään suhteen loppu, lähes eroon verrattava tilanne. Varsinkin oma tilanteeni oli siinä mielessä erikoinen, että minulla oli ihana työpaikka, mahtavat työkaverit, mielenkiintoisia projekteja... Olin kuitenkin ollut samassa paikassa jo yli kuusi vuotta, ja kun uusi, vähän erilainen työtarjous sattui kohdalleni, päätin ottaa hypyn tuntemattomaan ja uskaltaa! Nyt sitä sitten harjoitellaan uuden työpaikan tapoja ja meininkiä ja lähiviikkoina pääsen varmasti kiinni uuden työni syövereihin. Jännittävää ja haastavaa!


Tammikuuhun kuuluvat luonnollisesti myös muut isot päätökset. Olen päättänyt, että tänä vuonna panostan itseeni muillakin elämän osa-alueilla. Tässä seitsemän (ainakin toistaiseksi voimassa olevaa) päätöstäni:

1. Liikunta: Aion liittyä jonnekin salille ja mahdollisesti tavata personal traineria silloin tällöin. Tarvitsen jonkun puskemaan minua liikkeelle, en tee sitä vapaaehtoisesti tarpeeksi usein. Valitettavasti. Onko teillä muuten vinkkejä hyvistä PT:stä Helsingissä?

2. Lapset: Olen luvannut lapsille, että menemme taas Ranskaan kesällä. It's a deal! :)



3. Työ: Keskityn työssäni olennaiseen ja järjestän aikani paremmin kuin ennen.

4. Mieheni: Vietämme enemmän yhteistä aikaa ihan kahden kesken. Teemme kenties pari pidennettyä viikonloppumatkaa. Can't wait...

5. Terveys: Käyn tsekkaamassa veriarvoni ja muutkin tärkeät asiat lääkärillä ja hammaslääkärillä. Nämä asiat jäävät aina roikkumaan. Jätän usein omat terveysasiani hoitamatta, kun lasten terveys tulee etusijalle.

6. Ostokset: Miia kehui minua viimeaikaisessa postauksessaan siitä, etten koskaan tee ylilyöntejä vaatteiden suhteen. Se oli kauniisti sanottu. Yritän kuitenkin olla vieläkin tarkempi ostosteni suhteen: vähemmän mutta parempaa. Se on jo vuosia ollut mottoni, ja olen päättänyt pitää siitä kiinni.


7. Pyöreät juhlinnat: Täytän tänä vuonna 40! Sitä varten buukkaan DJ:t, ostan uuden mekon ja juhlin aamuun asti kaikkien näiden vuosieni kunniaksi, kaikkien elämäni ihmisten rinnalla! Olen ylpeä vuosistani, ja olen päättänyt osoittaa kiitollisuutta kaikille, joiden ansiosta olen tähän pisteeseen päässyt. Marraskuussa juhlitaan!

Toivottavasti teillä on uusi vuosi käynnistynyt hyvin ja lupauksetkin ovat vielä pitäneet? Iloa, onnea, ja terveyttä vuodelle 2015!

Marjo :)

5 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos paljon Lumo ja samoin sinne! Paljon on uutta edessä ja jännittävä vuosi tulossa. t. Marjo

      Poista
  2. Nelikymppiset ovat minullakin edessä, ja olen päättänyt juhlia Pariisissa:-)!

    Onnea uuteen työhön ja lupausten pitämiseen! Oma tavoitteeni on saada pitkään takkuillut työprojekti vetämään ja liikkua enemmän, saa nähdä, kuinka käy tuon liikunnan suhteen. Mutta niinhän se on, että totaaliyh:n on myönnettävä, että kukaan muu ei jaksamista kysele, siitä on huolehdittava itse eikä kuvitella, että omaan itseen panostettu aika on itsekkyyttä. Niin, ja ajattelin tänä vuonna vihdoin toteuttaa pitkään roikkuneet sisustusprojektitkin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Toivotan tsemppiä noihin kaikkiin lupauksiisisi! YH:na oman ajan järkkääminen on varmasti tuplasti hankalampaa mutta samalla erityisen tärkeää oman jaksamisen kannalta. Omaan itseen panostettu aika ei ole koskaan itsekkyyttä! Ja Pariisi nelikymppisjuhlille kuulostaa houkuttavalta... Itse todennäköisesti juhlin Helsingissä mutta legendaariset bileet olisi tarkoitus kuitenkin järjestää! Kaikkea hyvää uuteen vuoteen, t. Marjo

      Poista
  3. Onnea sekä uuteen työhön, että kohta uudelle vuosikymmenelle! Itse juhlin reilu vuosi sitten omia nelikymppisiäni suht. isoissa juhlissa, ja olen ollut tosi iloinen siitä, että halusin panostaa kunnon kemuihin, sillä niistä tuli todella ikimuistoiset (paljon huonomminkin olen veronpalautuksiani törsännyt...).

    En tehnyt sen kummempia lupauksia tälle vuodelle, mutta hevosen vuokraus on kyllä itseeni panostamista mitä suurimmissa määrin - ja aika iso muutos arkeeni. Sen myötä vuosi on siis alkanut ihan eri tavoin kuin aikaisemmin, ja hyvä niin :-)

    Hyvää viikonloppua HelsinkiChicin mimmeille!

    VastaaPoista