torstai 15. lokakuuta 2015

Hyvää palvelua ei voita mikään

Entisenä verkkokauppa-addiktina arvostan enenevässä määrin laadukasta palvelua. Olen sitä aina arvostanut, mutta aiemmin ennemminkin elämäntilanne ajoi käyttämään verkkokauppoja. Ja jäi siihen hiukan koukkuunkin.

Hyvä palvelu ei ole päällekäyvää enkä tykkää yhtään siitä, että minulle yritetään pakkomyydä jotain tuotetta. Minä arvostan palvelua, jota saa, kun tarvitsee. Jos tarvitsee tilaa ja rauhaa, hyvä asiakaspalvelija osaa sitä antaa. Helsingissä hyvää palvelua saa useissa liikkeissä. Ensimmäisenä mieleen tulevat Filippa K, Mycoko ja Beam.

Hyvä palvelu on kaiken a ja o myös ravintolassa. Se saa olla rentoa, mutta arvostan äärimmäisen paljon sitä, että henkilökunta osaa hommansa. Kävimme Marjon kanssa viime viikonloppuna illallisella Farangissa, jossa palvelu omien kokemuksieni perusteella on aina pelannut. Tällä kertaa erityismaininnan saa sommelier, joka sai myytyä meille viinin, jota emme olisi missään tapauksessa ottaneet ilman hänen ammattitaitoista työtään. Ja oli muuten hyvää!



Valitsen siis mieluusti paikan, ravintolan tai kaupan, laadukkaan palvelun perusteella. Eikä haittaa ole myöskään siitä, että näillä pienillä valinnoilla syntyy työtä.

Kirjoituksen tarkoitus ei ole kiillottaa omaa kilpeä tai vähätellä muita vaan ainoastaan nostaa hattua hyvälle palvelulle. Olisi kiva kuulla, kuinka moni muu teistä tekee valintoja palvelun perusteella vai painavatko muut tekijät vaakakupissa enemmän? 
Miia

2 kommenttia:

  1. Silloin tällöin tulee hairahdettu verkkokauppaostoksiin, mutta koetan suosia pikkuliiikkeitä, jotta en pysyisivät pystyssä.

    Olen jo useamman vuoden jättänyt ketjuravintoloissa käymisen ja roposeni kannan pieniin ravintoloihin, joissa palvelu usein on aidomman oloista ja ruokakin on suuremmalla varmuudella itse tehtyä eikä keskuskeittiöstä tullutta. Raivostutti, kun kuulin että eräässä ison ketjun syliin päätyneessä Etelä-Helsingin kortteliravintolassa myytiin melkoisen kallista wieninleikettä joka tuli pakasteena kuorrutuksineen päivineen Hollannista ja vain käytettiin pannulla Helsingissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katselen edelleen verkkokauppojen tarjontaa, mutta ostoksille päädyn harvoin. Huteja on syntynyt vuosien varrella liikaa.
      On kyllä harmi, ettei enää voi luottaa siihen(kään), että ravintolaruoka olisi itse valmistettua. Ajatus on vastenmielinen.
      Miia

      Poista